Ofte stilte spørsmål ved foreldrebetaling

Her kan man lese om ofte stilte spørsmål angående foreldrebetaling og faktura.

Ikke mottatt faktura?

Faktura sendes som e-post, så sjekk om denne kan ha kommet i søppelposten. Dobbeltsjekk om du er registrert med riktig e-post adresse i MyKid.

Ved avtalegiro sendes ikke faktura automatisk til e-post. Man må svare «ja» for melding/varsel på avtalen i nettbanken for å få faktura på e-post i tillegg til Avtalegiro.

Mottatt purring, men har betalt?

Vi purrer 5 dager etter forfall. Purring og betaling kan krysse hverandre. Har du betalt kan du se bort fra purringen. Hvis du mottar purring og foreldrebetaling ikke er betalt, må foreldrebetaling og purring betales.

Lurer du på beløpet i første faktura?

Faktura blir utsendt i henhold til kontraktsdato. Dersom du har mottatt faktura for hele måneden og den er avvikende fra avtalen, kontakt styrer i din barnehage på e-post eller via MyKid.

Mottar faktura selv om barnet har sluttet

Gi beskjed til styrer i barnehagen på e-post.

Endre fakturamottaker/adresse eller e-post

Endring av fakturamottaker/adresse eller e-post som fakturaen skal sendes til, må informeres om til styrer på e-post.

Avtalegiro

Dette kan du selv gjøre i din nettbank.

Avtalegiro fås ved å betale en faktura og søke opp barnehagen i nettbanken. Kontroller at kontonummeret er det samme som på fakturaen du har mottatt. Husk å legge inn KID-nummer. Beløpsgrensen bør ligge noe over beløpet på fakturaen. Fremgangsmåte står på fakturaen.

Fakturabetingelser

Foreldrebetalingen forskuddsfaktureres. Fakturaen sendes ut i midten av måneden med forfall den 1. påfølgende måned.

Endre betaler

Om du ønsker å endre mottaker av faktura til mor eller far, kontakt styrer via e-post. Kontaktinformasjon finner du under den enkelte barnehage.

Søskenmoderasjon

Søskenmoderasjon gis i all hovedsak på 30% til barn 2 og 100% på barn 3 og 4.

Redusert betaling

Informasjon og søknad om redusert foreldrebetaling gjøres på kommunens hjemmesider. https://www.porsgrunn.kommune.no/skole-og-barnehage/barnehage/pris-og-redusert-betaling/#index0

Jeg har fått vedtak, men ikke fått redusert faktura, så hva gjør jeg da?

Betal fakturaen i henhold til vedtaket, pluss kostpenger. Du trenger ikke å betale hele fakturaen.

Vi retter opp og krediterer mellomlegget, men det forutsetter at du har et godkjent vedtak. Send kopi av vedtaket til barnehagen.

Ved øvrige spørsmål ta gjerne kontakt med styrer i den barnehagen barnet ditt starter/går i.

Informasjon til foreldre

Her har vi samlet informasjon til dere foreldre som er nyttig, både ved barnehagestart og i barnehagehverdagen.

Se vår informasjon til foreldre